El Cajon – San Diego, California, USA (1. 12. – 12. 12. 2005)

2. ledna 2007 v 1:24 | Olguita Ollie Olča |  El Cajon – San Diego, California, USA
První dva dny jsem pouze odpočívala, padla na mě únava snad za posledního půl roku. K tomu ještě náročná cesta a časový posun. Většinu času jsem trávila s kladenskou babičkou Dvořákovou, která každý rok do Diega létá. Tentokrát přiletěla už v listopadu, na tři měsíce. Chodily jsme na procházky, společně jsme vařily a pekly - byla sranda. Zbytek domácnosti musel do práce a Vinca do školy. Aleš, syn z prvního Pepovo manželství, se odstěhoval do Arizony, kde dostal místo učitele na jedné střední škole, a přijížděl domů pouze na víkendy. Odpoledne jsem většinou chodila za nákupy.,., o tom však více kapitola nakupování.. :-)
Když dorazil Aleš z Arizony, celý víkend jsme cestovali po San Diegu. Navštívili jsme univerzitu v Point Loma, na které studoval - opravdu krása! Studenti můžou pozorovat oceán přímo z učeben a aul a o přestávkách se procházet po útesovém pobřeží.
V neděli ráno jsme s kluky Dvořákovic vyrazili na bleší trh, kde jsem si koupila sluneční brýle a klobouček. Kalifornské slunce mělo tak obrovskou sílu, že ho má pokožka shledala agresivním a osypala jsem se v obličeji. Naštěstí to byla pouze několikadenní záležitost a vyrážka v podobě krupičky mi zmizela. Na druhou stranu nutno konstatovat, že jsem se na tři měsíce zbavila mých otravných ekzémů, kterými trpím od narození. Ani se mi nechtělo věřit, že bych od nich kdy mohla mít pokoj. Odpoledne mě přijela navštívit Rebeca, ke které jsem se měla nastěhovat. Sešli jsme se v jednom obchodním centru, domluvily jsme se na mém příjezdu a společných plánech a kromě kávy jsme něco málo společně pokoupily.
Po týdnu jsem se chystala úzkokolejkou do centra San Diega. Dostala jsem však podstatně lákavější nabídku - výlet malým letadýlkem za Alešem do Arizony. Jeho kamarád z dětství, Tomas, rovněž českého původu, studuje na pilota a tak mi nabídl, že bych ho při návštěvě Aleše mohla doprovodit. Ve finále jsme letěli tři, ještě Čecho-američanka Hana z Los Angeles. Přes jakési kalifornské hory a kalifornskou poušť jsme přistáli v městě BLYTH (město hraničící s Arizonou), tam nás vyzvedl Aleš se svým bílým pick-upem a jako sardinky nás dovezl k sobě domu. K Večeři jsem uvařila gulášovou polévku a brambory se sekanou, kterou mi s sebou připravila Carmen. Dlouho do noci jsme si povídali, hrály fotbal s mým overballem a na závěr večera jsme se dívali na Harryho Pottera, u kterého mi klimbala hlava ze strany na stranu.
Druhý den ráno jsme vstávali asi v pět, aby nás Aleš mohl před prací odvézt na tamní letišťátko, vzlétli jsme zrovna když začínalo vycházet slunko. Předchozí den jsem se celou cestu snažila nafotit, ale obloha výjimečně nebyla moc jasná. Ráno jsem proměnu měla vymlácenou baťurku.. :-( Pár obrázků s východem slunce nad horami jsem přece jen zvládla..
V San Diegu jsme si zašli na snídani a pak jsme vyrazili do partnerského města Karlových Varů, do přímořského letoviska s minerálními prameny jménem Carlsbad. Nenašli jsme ani lázeňské centrum, ani minerální prameny. Zato jsme našli ceduli s českou vlajkou a názvem mého rodného města - vyhodili jsme blinkry a fotili jsme se jako šťastní blázni :-) A když už jsme byli v Carslsbadu, šli jsme se alespoň projít po pláži. Zula jsem botky, brouzdala jsem se v moři a lítala jak blázen v jemném písku. Hana s Tomasem nic neříkali, ale mysleli si zřejmě o mém jančení své.. :-) Příjemné dva dny jsme zakončili v mexické restauraci v El Cajonu (kde bydlí Pepa s Carmen), tam jsem poprvé okusila pravé tacos s mexickým pivem XX [dos ekis].
Druhý víkend na americké půdě jsme se vydali na "rodinný výlet" do mořského světa, který je vyhlášený po celé Americe (a možná i po celém světě). Na nafouklých člunech podobným raftům jsme sjeli divokou vodu a hned na začátek jsme se pořádně zmáčeli. Usychali jsme pak při velrybí a delfíní show, především představení kosatek bylo působivé a Amíci jsou na svého hlavního hrdinu, Shamu, náležitě pyšní, protože se narodil v zajetí.
Také jsme si v simulovaném vrtulníku doletěli na Antarktidu. Tento výlet však nedoporučuji všem, protože návštěvníky zavřou do místnosti bez oken a poté, co se připoutají pásy, s touto místností různě hází a naklání ji za zvuku vrtulí "po směru letu". Na velkoplošné obrazovce se pak připoutaní pasažéři vžívají do Arktických ledů.. Počítala jsem andělíčky a po nekonečném přestavení jsem se vypotácela bílo-zelená a nejít poté do vychladlých akvárií, asi bych zbytek odpoledne trávila na toaletách.. Procházka žraločím akváriem byla rovněž působivá, neboť ozubené ryby plavaly po stranách, ale i nad našimi hlavami. Na závěr jsme shlédli psí a kočičí shaw a pak jsme vyrazili na pořádný mexický dlabec do výborné mex. restaurace.
Následující den jsme navštívili Balboa Park, zajímavý především koloniální architekturou z dob, kdy Kalifornie patřila k Mexiku. Ve většině budov sídlí různá muzea a celý park nabízí příjemnou procházku. Další zajímavostí, která mě osobně dost nadchla, byly domečky s expozicemi různých států světa, podporované a dotované emigranty žijícími v San Diegu tradic, včetně zvyků a typických předmětů - největší zastoupení zde má bezkonkurenčně Evropa, a to včetně České a Slovenské republiky. V každém domečku nám za cca dolarový příspěvek nabídli kávu a nějaký tradiční koláč či zákusek typický pro danou zemi.. Kromě našeho, českého, domečku mě nejvíce nadchl skotský příbytek. Tam podávali výbornou skotskou polévku (její název už se mi už vykouřil) a čokoládový koláč. Pán reprezentující skotské stavení byl velmi sdílný a sympatický, zapovídali jsme se tam minimálně na hodinu.
Po návratu "domů" jsme povečeřeli zase nějakou mexickou mňamku a po jídle se zdobil vánoční stromeček. Před spaním dokonce předčasně přišel i Santa Claus a nadělil mi spoustu obrázkové literatury o národních parcích, San Diegu a Kalifornii, a také růžový svetřík spolu s šusťákovou bundičkou téže barvičky.. skoro bych byla zamáčkla slzu..
A tak jsem se dojemně rozloučila s Kalifornií - napjatá jak struna, co mě za mexickými hranicemi čeká..

1 člověk ohodnotil tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.